שטיחי שאגי- המדריך השלם לרוכש

הכניסה לאחת מחנויות הרשת של שטיחי איתמר

שטיחי שאגי, במה הם יחודיים?

שטיחי שאגי הינם השטיחים המודרניים המבוקשים ביותר בשוק כיום. שטיחי שאגי היו פופולאריים במהלך שנות השבעים, ונעלמו במשך הזמן. בשנים האחרונות עשו השטיחים מסוג זה קאמבק, והחלו להמכר במגוון סגנונות, צבעים וצורות. שטיחי שאגי קיבלו את שמם מעולם הכלבים, שם הביטוי "כלב שאגי" ניתן לכלב שעיר במיוחד. שטיחי שאגי הידועים בשיער הארוך שלהם קיבלו את השם, ומכאן הכל הסטוריה. שטיחי שאגי הם שטיחים קלים לתחזוקה, שיערם הארוך מסתיר נוכחות של כתמים, ולכן הם נוחים וטובים מאוד לשימוש. השיער הארוך של השטיחים מאפשר לייצרם בצורות, סגנונות וגוונים שונים, וכך ליצור ליין שטיחים שונה ומגוון.

שטיחי שאגי, טיפים לתחזוקה

אחת הסיבות ששטיחי שאגי חוו עצירה במהלך שנות השמונים היא הקושי בתחזוק השטיח. שיערם הארוך הקשה על הטיפול והתחזוקה שלהם. כיום, ישנם מגוון דרכים לטיפול ונקיון השטיח, אשר הופכות את התחזוקה שלו לפשוטה. לשטיחים  מכל סוג יש נטיה להתקרח כאשר עם הזמן מתבצעת תלישה של שיערות מן השטיח. במקרה של שטיחי שאגי, על מנת למנוע התקרחות של השטיח רצוי לקנות שטיח שנארג בצורה טובה במכונה ולא באריגת יד. בשטיחי שאגי הנארגים באריגה צפופה ולא מחוזקת יש נטיה לשיערות להיתלש, אולם שטיחים אשר עשויים מחומרים טבעיים, ועשויים מחומרים טבעיים הם בעלי שיער קצר יותר, ולכן האריגה חייבת להיות חזקה יותר. נוסף על כך, יש להשתדל לא לגרור חפצים ורהיטים באופן התולש את שיערות השטיח, ולהשתדל לנקותו מייד כאשר נוצר כתם.

שטיחי שאגי, איך ניתן לנקות?

סוגים שונים של לכלוך ואבק עשויים להצטבר בין סיבי השטיח. על מנת לשמור על הניקיון של שטיחי שאגי יש לבצע מספר פעולות. ראשית, יש לשאוב את השטיח אחת לשבוע. חשוב מאוד להקפיד כי השאיבה לא תעשה על ידי שואב עם גלגלת, שכן שאיבת השטיח בשואב כזה תתלוש את שיערות השטיח. נוסף על כך, אחת לכמה זמן מומלץ להפוך את השטיח, ולהכות בו עד אשר יצא כל הלכלוך שהצטבר. מומלץ אף להשתמש במחבט ולחבוט את השטיח בעזרתו, כך יש סיכוי גדול יותר שיוסר הלכלוך.

חשוב מאוד להקפיד לנקות כתם מן השטיח מייד עם היווצרו. את הכתם יש לספוג במגבת לחה, או להשתמש במטליות לחות על מנת לנגבו. וכמובן, על מנת לשמור על נקיון השטיח בצורה הטובה ביותר, רצוי לבצע ניקיון אחת לתקופה של חברת ניקיון מנוסה, אשר תשאב את השטיח בעצמה ותנקה אותו בשמפו מיוחד.

Scroll to Top

בוחרים שטיח בקלות

מדריך מידות

דילוג לתוכן