איך מתאימים שטיחים טבעיים לבית וכיצד מתחזקים אותם?

איך מתאימים שטיחים טבעיים לבית ?

כחלק ממהפכת האורגניות שמתחוללת בשנים האחרונות, בכל רחבי העולם המערבי, בה חוזרים האנשים אל הטבעי, הראשוני והלא תעשייתי וסינתטי, גם עולם הריהוט ועיצוב הפנים משנה את פניו ומתחיל להשתמש בחומרים טבעיים, ככל שהדבר אפשרי על מנת לא לפגוע באיכות ובמרקם. גם בעולם השטיחים המודרניים חלה תמורה לא קטנה ויותר ויותר שטיחים מסיבים טבעיים מתחילים לצוץ ולהופיע בשלל רשתות, קטלוגים, בתים פרטיים כמו גם במוסדות, ארגונים, פירמות וחברות שונות.

 

שטיחים מסיבים טבעיים נארגים באמצעות צמחיה מיוחדת שנשתלת למטרה זו ולכן כל ייעודה הוא להיות כר נוח ופורה לעבודת האריגה והייצור של השטיח, מה שמבטיח איכות ונראות מושלמים ללא פשרות. מכיוון שמדובר בשטיחים לכל דבר ועניין, גם שאלת המיקום המתאים להם היא שאלה שניתן לשאול לגבי כל שטיח ושטיח שנעשה במהלך ההיסטוריה, ושייארג בעתיד. היכולות המודרניות מאפשרות, גם מבחינת שטיחים מסיבים טבעיים, ליצור מגוון שטיחים רחב המתאים לכל חלל ולכל אופי של מבנה, החל משטיחים לחדר ילדים מצועצע וצבעוני המצריך שטיח קטן, צבעוני וצמרירי ועד לפירמת עורכי דין יוקרתית המבקשת לעצב לה שטיח סולידי מקיר לקיר שישרה אווירה מתאימה לנמצאים במרחב.

שטיח עגול, ירוק ומעוצב

 

לכל סוג שטיח מותאם גידול מיוחד ולכן אין איכות, מראה או עיצוב שטיח טבעי אחד דומים למשנהו וניתן לגלות עולם שלם וגדול של שטיחים מסיבים טבעיים לכל מטרה שעולה.

 

השטיחים הטבעיים המודרניים, בשל היותם בעלי סיבים קצרים יחסית לשטיחים הסינתטיים, לא צוברים חשמל סטטי במהלך הזמן וקלים יותר לשאיבת אבק, כמו גם בעלי יכולת גבוהה יותר להימנע מצבירת מצבורי לכלוך, אבק, מזהמים ומזיקים שונים, שלא מוצאים מקום מחסה ראוי בין סיבי השטיח הטבעי. חיסרון מרכזי בהם, ושוב, בשל היותם ארוגים מסיבים טבעיים של צמחיה אורגנית, הוא בכך שהם סופחים נוזלים במהירות וקשה לייבש אותם במקרה של שפיכת נוזל או של עיכוב בהעברת מטלית עליהם.

 

על מנת להתגבר על פגם זה, הדור הנוכחי של השטיחים היוקרתיים משלב בין סיבים טבעיים לסינתטיים (לרוב ביחס מועדף של 80%-20% לטבעי) כך שכל היתרונות מגולמים בשטיח והתחזוקה היא פשוטה ביותר.

Scroll to Top

בוחרים שטיח בקלות

מדריך מידות

דילוג לתוכן