שטיחים לחדרי תינוקות – טרנד חדש

חשיבותם של שטיחים לחדרי תינוקות

עבור אדם בוגר השטיחים שבבית משמשים כפריט עיצובי ופונקציונלי שנעים לדרוך עליו לעיתים, אך עבור ילדים קטנים ותינוקות, שטיח בחדר הוא פריט משמעותי מאוד שניתן בנוסף גם לשחק עליו, להתגלגל על סיביו הרכים, לזחול וללמוד ללכת בבטחה. כמו כן, השטיחים בחדרי ילדים ותינוקות מהווים אלמנט עיצובי ואסתטי אשר תורם מאוד לצביון ולנראות של החדר, כאשר חלק גדול מהשטיחים מאופיינים בגוונים פסטליים וצבעוניים.

השטיחים שבחדר שינה יוצרים סביבה בטיחותית יותר עבור תינוקות. הם מבודדים מפני קור, ובזכות כך נמנע המגע הישיר בין הרצפה הקרה לעיתים, לבין הפעוט. כמו כן, השטיחים עשויים לרוב מחומרים ייעודיים ככותנה, צמר או סיבים טבעיים וסינתטיים מתאימים אשר מהווים מצע רך ונעים העשוי לרכך מעידות ונפילות של הפעוטות, וליצור סביבה מוגנת יותר למשחק ולזחילה.

בהמשך לכך, השטיחים משרים אווירה נעימה בחדר, מוסיפים צבעוניות עשירה ומקנים חמימות ייחודית. יתרון נוסף ומשמעותי נעוץ בעובדה ששטיח תוחם אזור בחלל החדר ומשמש גם כפינת משחק ולימוד.

כיצד לבחור שטיחים לחדרי תינוקות?

כיום, מבחר השטיחים העגולים לחדרי תינוקות הוא רב ומגוון, והבחירה נשענת בין היתר על טעם אישי. כל הורה יכול לבחור בין שטיחים העשויים מחומרי גלם שונים ואשר קיימים במספר מידות ובצבעוניות משתנה, ולהתאימם לחדר התינוק. השטיחים עשויים להיות מיוצרים מסיבי כותנה רכים בעלי סיבים קצרים, או להיות מאופיינים למשל בסיבים ארוכים יותר, כדוגמת הסוג המכונה שטיחי שאגי.

ניקיון ותחזוקה של שטיחים

יחד עם זאת, נקודה חשובה בבחירת שטיח לחדר תינוקות היא התחזוקה הנוחה שלו. תינוק הזוחל ומתגלגל על השטיח בא עמו במגע ישיר, וכיוון שהשטיח בחדר התינוקות עלול לאגור אבק ולכלוך באופן טבעי, חשוב לשמור על ניקיונו בצורה מיטבית. אפשרות אחת היא לבחור בשטיח העשוי כותנה למשל, שניתן לקפלו ולכבסו במכונת כביסה. כמו כן, רצוי מאוד להתייעץ עם הגורם ממנו רוכשים את השטיח לגבי אופן הניקוי הנכון שלו.

לסיכום, השטיחים בחדרי הילדים והתינוקות מהווים פריטים משמעותיים הן מבחינה פונקציונלית והן מבחינה עיצובית. הם גם מגנים מפני קור, משמשים כמצע נעים ובטיחותי לשהייה ולפעילות וגם מוסיפים צבעוניות ייחודית.

לצפייה בשטיחים לחדרי תינוקות וילדים יש ללחוץ כאן

Scroll to Top

בוחרים שטיח בקלות

מדריך מידות

דילוג לתוכן