מסורת של שטיחים בעיצוב עכשווי

שטיח מרגה לחדר אורחים

מהי המסורת של שטיחים?

עולמות האדריכלות, הארכיטקטורה ועיצוב הבית משנים את פניהם ומשתנים ללא הרף עם טרנדים חדשים, עם ראיה אמנותית חדשה ועם מעצבים צעירים, מודרניים המשלבים מסורות ויוצרים דברים חדשים ונפלאים בתחומים אלו. בעוד שאת מקצועות ההנדסה, האדריכלות והארכיטקטורה צריך להשאיר לאנשי המקצוע, אם מעוניינים במבנה שיעמוד, בסופו של דבר, בצורה יציבה ובטוחה, הרי שעיצוב פנים, למרות שהוא מקצוע לכל עניין ודבר, הוא גם פונקציה של טעם אישי ושל יכולת אישית להבין מה רוצים, לאתר את הפריטים הרצויים וליצור יש מאין.

הטרנד הבולט היום בתחום עיצוב הפנים הוא הטרנד של שימוש בחומרים טבעיים, גם בריהוט, גם בחפצי הנוי וגם בבנייה עצמה והאופנה הזו לא פסחה גם על שטיחים, שהם אמירה אופנתית מסורתית שלעולם לא נס לחה והיא תמיד קיימת ומתקיימת. שטיחים עגולים  עשויים מחומרים טבעיים נארגים בידי סיבים טבעיים המתקבלים מצמחיה שגדלה במיוחד לצרכי הכנת שטיחים ואריגים.

ארכיטקטורה

שטיחים יוקרתיים טבעיים נדמים כשטיחים עשויים באופן מסורתי באופן מושלם ולהם יתרונות מובנים נוספים כמו מתן מענה עיצובי איכותי לכל מרחב, ולכל סגנון ריהוט, במיוחד במקומות עמוסי ריהוט ועמוסי ילדים, בהם הם משרים אווירה קלילה, נינוחה ואוורירית המאזנת את העומס הנוצר במרחב. גם במשרדים ובמקומות עבודה שטיחים טבעיים הם פיתרון נכון, איכותי ובריא גם למי שסובל מאלרגיות שונות וגם למי שחומרים תעשייתיים לא עושים לו טוב. העובדה כי לא נעשה שימוש בשום סוג של כימיקלים במהלך הכנת השטיח תורמת גם לאיכות הסביבה וגם לבריאות אלו הנמצאים בסביבת השטיח, עליו או בקרבתו.

מכונת אריגה

מכיוון שנעשה שימוש, במהלך ייצור שטיחים טבעיים, בסוגים שונים של צמחים ייעודיים, גם המראה הסופי המתקבל אינו הומוגני והשטיחים שונים במרקם ובצבע ומכאן שגם הבחירה היא על פי טעם אישי ומגוון. שטיח מקליפת אגוז קוקוס, לדוגמא, יהיה שטיח בעל מרקם גס עם לולאות גדולות, שטיח שמיוצר מצמח יוטה יהיה נעים, אוורירי ורך יותר ושטיחים המיוצרים מסיבי צמחי מים יהיו בצבעים ירקרקים וארוגים בצורה גסה כמו מחצלת.

שטיח מרגה לסלון
מרגה – שטיח מסיבים טבעיים

תחזוקת השטיחים המודרניים, העשויים מחומרים טבעיים, היא קלה מאוד ביחס לצרכי התחזוקה של שטיחים מסורתיים, כבדים ומסורבלים. שטיחים חדשים לא מעבירים חשמל סטטי, שערות האריג שלהם קצרות ולכן קל לשאוב אותם ולנקות אותם מאבק, מזיקים ולכלוך. ביחד עם יכולות הבידוד שלהם, גם של חום וקור וגם מבחינה אקוסטית, של רעשים, שטיחים טבעיים מודרניים מהווים את הפריט המושלם והאיכותי ביותר לכל סביבה, ביתית, עסקית ומסחרית כאחת.

שטיחים מודרניים טבעיים ניתן למצוא היום בחנויות מובחרות, דוגמת שטיחי איתמר, המודעים לשינויי האופנה והביקוש בשוק השטיחים העולמי והמקומי, שמבינים את הצרכים המשתנים של הלקוחות ואת המטרות החדשות שהם מייעדים לריהוט שלהם בכלל, ולשטיחים שלהם בפרט. אין כל ספק כי תהליך עיצוב פנים של בית, משרד או עסק, ולא משנה מהו אופי האדם המבצע זאת, לעולם לא יהיה שלם ללא הוספת שטיחים מודרניים וטבעיים.

קרדיט על התמונות לפי סדר הופעתן: George Smyth, fauxto_digit

Scroll to Top

בוחרים שטיח בקלות

מדריך מידות

דילוג לתוכן