מי שטוב לו ושמח – מעצב! – הפסיכולוגיה של עיצוב הפנים

מי שטוב לו ושמח מעצב

מי שטוב לו ושמח – מעצב: מה הקשר בין עיצוב פנים והשמחה הכללית שלנו?

אתם בטח מכירים את התחושה. אתם נכנסים לחלל מעוצב ומוקפד, כזה שמתאים לטעם האישי שלכם במידה מסוימת, ופתאום נוחתת עליכם רוח שלווה עדינה שמושכת אתכם להישאר שם עוד קצת ולהיטען אנרגטית. אל תדאגו – זה לא בראש שלכם, ומסתבר שזה אפילו מבוסס מחקרית.

חרדה ודיכאון הן מהתלונות השכיחות ביותר הנוגעות לבריאות הנפש בעולם. עם זאת, טכניקות עיצוב פנים רבות הוכחו כיעילות לשיפור מצב הרוח, הקלה על התסמינים והטענות בתחושות חיוביות, שחלקן אפילו חופפות לתחושה של להתאהב בפעם הראשונה.
איך לעשות את זה נכון? ובכן, יש לכך מספר שלבים יעילים, והגעתם למקום הנכון להיכרות עימם.

שלבו נקודות אור מרכזיות בעיצוב הפנים שלכם


מחקר עדכני מראה כי חשיפה לאור טבעי משפיעה באופן חיובי על איכות השינה שלנו ועל רמת הבריאות הכללית שלנו. למעשה, אפילו מוכח כי חשיפה זו משפרת את יכולות ותקופת העבודה שלנו.
אם כך, שווה שתפתחו לכם איזה חלון לעיתים תכופות, ואפילו תתכננו את מבנה החדר והבית כך שיהיו פינות ישיבה לצד חלונות חשופים – זה עבור בריאותכם.אינקה

שלבו נקודות אור. בתמונה: שטיח אינקה. 

 

שלבו צבעים וטקסטורות שיש לכם חיבור רגשי אליהם

אחד האלמנטים המרכזיים שרלוונטיים ומשפיעים על הבריאות הנפשית שלנו הוא צבע. חוקרים ומעצבי פנים מקדישים למחקר הצבע עבודה מרובה עד היום, על מנת לבחון את ההשפעות של צבעים וטקסטורות על המצב הנפשי שלנו בחללים מעוצבים.
ההמלצה שלנו היא לבחור פלטות צבעים שאתם מתחברים אליהן, ולעצב את החלל בדמותן. אל תפחדו מצבעים נועזים, ואל תחששו גם להישאר בצבעים נטרליים. שלבו טקסטורות ומרקמים, והיו נאמנים לתחושות המרכזיות שלכם בפגישה הראשונית עם אותו רהיט. אם הוא משרה עבורכם תחושה חיובית ומרגיעה – הוא חייב להיות שלכם ושל החלל המעוצב שלכם.

חיבור רגשי. בתמונה: שטיח ארגולה.


צרו מרחבים פתוחים ומזמינים

עצבו מרחבים עם מיעוט פריטים ״ובלאגן״ בעין – שלבו פריט מרכזי אחד או שניים שתופסים את תשומת הלב, ופתחו את שאר החלל. זה יכול להיות שטיח רחב ובמרכזו פינת ישיבה נעימה. העיקר ששאר החלל סביב יהיה מזמין ונקי, על מנת להעניק לכם תחושת נחת, שקט ורגיעה כללית.


מרחבים פתוחים ומזמינים. בתמונה : שטיח טיבולי .


אומנות זאת מילת המפתח

ולא, אנחנו לא מדברים רק על ציורים ותמונות. אומנות יכולה להתבטא בכל פריט ורהיט שאתם מכניסים לבית שלכם – ואל תחששו מקצת אומץ ותעוזה. מחקרים רבים מראים כי שילוב של יצירות אמנות יכולות להשפיע באופן מאד חיובי על הבריאות הנפשית שלנו. בני אדם הם יצורים שורשיים עם תגובות עזות לצבעים, מרקמים וסיפורים – וזה בדיוק מה שפריט מעוצב ומוקפד, עם אופי ויופי ייחודי – יכול להעניק לחלל שלכם.

פריטים מעוצבים ומדויקים. בתמונה: שטיח ורסאי. 


שלבו אלמנטים מן הצומח – למען הצמיחה האישית שלכם

מחקרים מראים כי שילוב של פרחים וצמחים בעיצוב הפנים שלנו משפרים את מצב הרוח בעת השהייה בחלל. רצתם לקנות עציץ? מעולה, אבל אל דאגה,
גם פריטים עם ציורים או טקסטורות שמתכתבות עם טבע, פריחה ולבלוב יבצעו את העבודה נאמנה.

שלבו אלמנטים מן הצומח. בתמונה: שטיח שרי.

 

רוצים לעצב את החלל המושלם אבל צריכים קצת עזרה בדרך? צוות שטיחי איתמר כאן לשירותכם!
צרו איתנו קשר: 03-5793616

הלח״י 2 בני ברק, מתחם דן דיזיין סנטר.

Scroll to Top

בוחרים שטיח בקלות

מדריך מידות

דילוג לתוכן