מה לבדוק לפני רכישת שטיח?

שטיח פיונה המפ בוקלה

השטיחים שמשמשים כיום כאלמנט דקורטיבי לכל דבר, יכולים לתרום לא מעט לאווירה בחדר ולהוסיף לסגנון העיצובי שלו. ניתן למצוא כיום שטיחים במגוון רחב מאד של עיצובים וגם סגנונות, שטיחים המתאימים לחדרי שינה, שטיחים לסלון, לחדר העבודה, שטיחים המתאימים באופן מושלם לחדרי הילדים וגם שטיחים למטבח. לפני שרוכשים שטיח או כמה שטיחים חדשים לבית, חשוב לבחון כמה פרמטרים, שיחד יכולים לסייע בבחירה. הנה ארבעה מהם, ואולי אף בין החשובים שבהם:

חומרי גלם

השטיחים של היום עשויים מחומרי גלם שונים. ישנם שטיחים המיוצרים בעבודת יד, ישנם שטיחים לחדר שינה בבית המיוצרים במפעל, כאלה העשויים מצמר טבעי ואחרים מחומרים סינטטיים שונים. לפני שרוכשים שטיח חדש, חשוב לבדוק מאילו חומרי גלם הוא עשוי. אם אתם רוצים שהשטיח שרכשתם ישמש אתכם זמן רב וגם ישמור על הצבע והמראה המיוחד שלו, הקפידו לבחור שטיחים העשויים מחומרי גלם איכותיים שנשמרים זמן רב. בנוסף, אם אתם רוצים להניח את השטיח בחדר הרחצה או אולי במטבח, היכן שלח בדרך כלל, בהשוואה לאזורים אחרים בבית, וודאו שהחומרים שמהם עשוי השטיח עמידים ומתאימים לתנאים כאלה.

גודל השטיח

ניתן למצוא כיום שטיחים במידות שונות. ישנם שטיחים קטנים וישנם שטיחים  עגולים גדולים מאד. חשוב להתאים את גודל השטיח אל המרחב שעבורו נרכש השטיח. לחדרים גדולים מאד, כדאי לרכוש שטיחים גדולים גם כן. אפשר לשלב בין כמה שטיחים שונים ובגדלים שונים. לחדרים קטנים או לחללים צפופים, מומלץ לרכוש שטיחים קטנים או ארוכים וצרים. אלה יצרו תחושה נעימה יותר בחדר ופחות חנוקה.

סגנון עיצובי

מומלץ להתאים את השטיחים שרוכשים אל הסגנון העיצובי הכללי בבית. לפני שרוכשים את השטיח כדאי לבחון את העיצוב והסגנון שלו ואת המאפיינים של כל אחד מהם. במידה והבית מעוצב כולו בסגנון מודרני חדשני, כדאי לחפש שטיחים המעוצבים גם הם בסגנון דומה. במידה והבית מעוצב בסגנון כפרי, כדאי לחפש שטיחים המעוצבים בסגנון כפרי, חמים וביתי יותר. אפשר כמובן לשלב בין כמה סגנונות עיצוב שונים, אולם מומלץ שאלה, לא יהיו מנוגדים מדי זה לזה. רצוי שישתלבו באופן נכון והרמוני ויצרו את האווירה המתבקשת.

טווח מחירים

טווח מחירי השטיחים הוא רחב מאד. מחיריהם תלויים בפרמטרים שונים, לרבות גודל השטיח, החומרים שמהם הוא עשוי וגם טכנולוגית הייצור המשולבת בתהליך ייצורו. מומלץ לבצע סקר שוק מקדים ולבחון כמה אפשרויות שונות. כדאי להגדיר לפני החיפוש את התקציב המיועד לצורך הרכישה ובהתאם להתמקד בשטיחים בטווח המחירים המתאים. חשוב לזכור – שטיחים זולים עשויים להיות פשוטים ופחות איכותיים. שטיחים יקרים מאד, לא בהכרח יתאימו לכל אחד ולכל תקציב. כדאי להשקיע זמן בחיפוש אחר השטיח המתאים המוצע במחיר הנוח לכם.

תעודת אחריות

במידה ורוכשים לבית שטיח העשוי בעבודת יד, חשוב לוודא שמקבלים בעת הרכישה תעודת אחריות שעליה כתובים כל הפרטים הקשורים לשטיח, כמו מידותיו, החומר שממנו הוא עשוי, שנת ייצורו, מהיכן מגיע ועוד. תעודה זו מבטיחה לכם שישנה כתובת שניתן לפנות אליה במידה ואתם מגלים פגם בשטיח או בעיה כלשהי.

החנות

כדאי לפנות לחנויות המתמחות במכירת שטיחים מודרניים בסגנונות ובעיצובים שונים. בחנויות אלו עומד לצידם של הקונים צוות מקצועי שיכול לסייע בבחירתו של השטיח וגם להציג לקונים כמה אפשרויות שונות שמהן ניתן לבחור. חשוב לפנות לחנות בעלת ניסיון בתחום מכירת השטיחים, חנות אמינה, שניתן לפנות אליה במידה ומגלים בעיה וכן כזו שתוכל להנחות אתכם כיצד לשמור על השטיח ולנקות אותו במידה ומתלכלך.

Scroll to Top

בוחרים שטיח בקלות

מדריך מידות

דילוג לתוכן