למה להחליף סלון? קנו שטיח

עיצוב פנים: תמר רנד • צילום: אלעד גונן

דילמה ביו להחליף סלון או לקנות שטיח

לפעמים מתחשק לנו פשוט לשנות אווירה ולהתחדש בפריט כלשהו, ברהיט או בכל דבר שיכול לגרום לנו הרגשה טובה של התחלה ורעננות. כמובן שככל שעולים ברמת התשוקה והשאיפה, כך מדובר גם על הוצאה כלכלית גבוהה יותר, שלא תמיד נמצאת בהישג יד וכך, לצערנו, אנו נאלצים לוותר, להתפשר או להמתין בסבלנות עד שנצליח להשיג את המימון הדרוש, או, במקרה הפחות כדאי, לקחת הלוואה מהבנק ולקוות להסדר תשלומים הגיוני ונוח.

כאשר מדובר על רצון להחליף סלון, למשל, ולא בגלל בלאי או פגמים בולטים ומפריעים בספה או בכורסא, אלא רק בגלל אותה שאיפה למשהו חדש, למראה שונה ולהכנסת ממד של צבע ונוי לחדר האורחים המרכזי, הרי שמדובר על הוצאה של אלפי שקלים עבור סט סלוני איכותי וטוב ואפשר להשיג תוצאה מעולה ואטרקטיבית גם בעזרת ביצוע פעולה אחרת, קלה יותר והרבה יותר מפתיעה- הכנסת שטיח או מספר שטיחים למרחב הדורש שינוי ומהפך דקורטיבי, כמו לדוגמה הכנסת שטיח לסלון. כן, שטיח יכול לחולל פלאים בכל מקום שבו הוא מונח, לשנות מראה של חלל ולהעניק לו ממדים ואיכויות בכל אלמנט שהוא, מפונקציונאליות של חום וקור ועד להקניית אווירה חדשה לחלוטין גם כאשר שום דבר אחר בסלון לא מתחלף.

שטיח, כאשר הוא מונח במקום המתאים לו מבחינת עיצוב פנים, מעניק למתחם הגדרה ואופי ומבדיל בין אזורים שונים, אפילו בתוך אותו חלל קטן ומצומצם. כאשר ישנו שטיח גדול ומרכזי, הוא מושך תשומת לב מרבית של כל מי שנכנס או נמצא בחדר ולכן חשוב גם לדאוג שסביבותיו יהיו מסודרים, מעוצבים ומותאמים לפן האישי של בעלי הדירה, הבית או החדר, כאשר ישנם מספר שטיחים מפוזרים במרחב, הרי שתשומת הלב נעה בין כמה מוקדים ואפשר להפוך כל אחד מהם למיקרוקוסמוס ייחודי ומעניין.

חבל לשים שטיח מתחת לרהיט כבד ועדיף למקם את הרהיטים, דוגמת ספה, כורסא או שולחן מרכזי מסביב לשטיח ולא עליו. מעבר לעובדה כי קשה יותר לנקות ולבצע תחזוקה איכותית לשטיח במצב כזה, לאורך זמן המשקל פוגע באריגי השטיח ופוגם בו. מבחינת שינוי אווירה ועיצוב של החדר, השינוי שבגינו התחלנו לחפש פתרונות עיצוב נגישים וזמינים מבחינה כספית, כדאי לשלב כמה שטיחים קטנים בחדר שינה, דבר אשר, כאמור, מעשיר את המראה, מביא לגיוון רב יותר בצבעים ובטקסטורות וגם יוצא זול יותר מבחינת עלות למ"ר.

גם אם אנחנו לא אמנים בנפשנו וברוחנו, גם אם אנו לוקים ביכולות עיצוב הפנים שלנו וגם אם אין לנו באמת מושג למה ולהיכן אנו מכוונים בכל תהליך הבנייה מחדש והדקורציה החדשה, הרי שרכישת שטיח יכולה לשמש כזרז וכהתחלה לתהליך שאף פעם לא יכול להיות שלילי. בתחום של עיצוב פנים הכל שאלה של רצון, יוזמה וחריצות וכל עיצוב הוא סובייקטיבי וקשור לאופי ולהעדפות של בעלי החלל.

בהרבה מאוד בתים יש אפילו שטיחים ישנים ומוזנחים אשר מונחים להם במחסנים, בבוידעם או מאחורי ארונות, נשכחים ואוגרים אבק. בעזרת פעולות תחזוקה פשוטות ביותר, היכולות להיעשות באופן עצמאי או בעזרת מומחי תחזוקת שטיחים דוגמת אנשי "איתמר שטיחים", תתפלאו איך הפריט הישן והמרופט הופך לאביזר נוי אטרקטיבי ומשנה הוויה ותודעה רק עם שיקומו, ניקיונו והנחתו במקום הנכון והמתאים לו בבית. עיצוב פנים מתחיל מבפנים, מהראש ומהלב, והנחת שטיחים היא הפעולה הכי נכונה ואיכותית להנעת תהליך של שינוי ממשי.

קרדיט על התמונה הראשונה – Greg Habermann

Scroll to Top

בוחרים שטיח בקלות

מדריך מידות

דילוג לתוכן