כיצד מתאימים שטיחים לאופי הבית?

השטיח הנכון יכול לא רק להוסיף לחמימות הרצפה בחורף אלא גם לחבר את כל העיצוב של החלל ולהשלים אותו. שטיחים הם פריט עיצובי מאוד חשוב ויש לוודא כי הוא מתאים לאופי החלל, לעיצוב הכללי של החדר וכמובן לסגנון הן מבחינת צבע והם מבחינת החומר ממנו עשוי השטיח.

 

התאמת שטיחים לבית מודרני

הסגנון המודרני הוא אחד המשלב בהצלחה בין חומרים שונים, צבעים עזים ולצבעים ניטראליים ושקטים ותאורה מרובה ומפוזרת. בסגנון המודרני נראה שימוש במתכת לכל ריהוט הבית אפילו לארונות המטבח, שילוב בין חומרים מתקדמים כמו סקיי ופלסטיק, עץ מלוטש במראה מבריק, זכוכיות, ריהוט מעוצב וכדומה. השטיחים המתאימים לסגנון המודרני מאוד מגוונים, ניתן לשלב שטיחים באריגה ידנית מסיב טבעי לצד שטיחים מודרניים באריגת מכונה מסיבים קצרים. הסגנון המאופיין של השטחים הוא פשוט, ללא גדילים, בגוון אחיד או עם דוגמא בשני צבעים, בגוון מבריק, דוגמאות 'הייטקיות' וכו'.

 

התאמת שטיחים לבית בסגנון כפרי

הסגנון הכפרי מאופיין בשימוש בחומרים טבעיים בעיקר עץ, הימנעות משימוש בחומרים מתכתיים וצבעיים שאינם טבעיים. ערכת הצבעים לבית בסגנון כפרי מגוונת וכוללת שילובים של ירוק-גווני אדמה-צהוב או למשל אדום-חום-לבן. מכיוון שהסגנון הכפרי כולל שימוש בחומרים טבעיים ודוגמאות טבעיות ומסורתיות מומלץ לבחור בשטיח העשוי מצמר טבעי בעל מראה חמים וביתי. כדאי לחפש דוגמאות התואמות את ערכת הצבעים של החלל, דוגמאות מעולם הטבע, שטיחים בדוגמא סימטרית פשוטה וכו'. כדאי להתרחק משטיחים עגולים בעלי מראה מודרני מידי, שטיחים עם דוגמאות מורכבות מאוד או שטיחים בעלי סיבים ארוכים.

 

התאמת שטיחים לבית בסגנון וינטאג'

סגנון הוינטאג' הוא בין הפופולאריים ביותר בשנים האחרונות, הוא כולל שימוש בעיצוב משנות ה-70 עד ה-90 המוקדמות, ערכות צבעים בגווני חום-צהוב-כתום או למשל אדום-חום-ירוק כהה וכדומה. סגנון העיצוב כולל גם ריהוט וינטאג' מן התקופות המדוברות או המעוצב בהשראת התקופה. התאמת שטיחים לסגנון הוינטאג' פשוטה, השטיחים המתאימים הם שטיחים מכל הסוגים המודרניים כולל שטיחי שאגי (שטיח "שעיר" עם סיבים ארוכים) שהיו מאוד נפוצים בשנות ה-70 וכיום ניתן למצוא אותם בחנויות רבות. הדוגמאות המתאימות הן דוגמאות מודרניות אסימטריות, שילובי הדפסים עגולים וכן הלאה.

 

Scroll to Top

בוחרים שטיח בקלות

מדריך מידות

דילוג לתוכן