היתרונות והחסרונות בשטיח לחדר ילדים

בעת עיצוב חדרי הילדים לא כדאי להתייחס אליהם כאל אזורי גידול פונקציונאלי בלבד, אלא כאל חלל נוסף שכדאי להתאים את העיצוב שלו לבחירות העיצוביות שנעשו עבור הבית כולו ולשימושו של הילד בחדר. מסיבה זו כדאי שלא לפסול מראש את השטיחים מתוך מחשבה כי יש לאביזר הזה יותר חסרונות מיתרונות. במידה ובוחרים נכון את סוג השטיח, תוך שימת דגש על המאפיינים הנכונים, יתרונותיו יעלו על חסרונותיו והוא יהווה שדרוג לחדר.

על המאפיינים של השטיחים שהופכים אותם ליתרון או לחסרון

בעת בחירת השטיח לחדרי הילדים, כדאי לבדוק האם הוא משמש רק בתור אביזר עיצוב או שהוא מהווה את השילוב האופטימאלי בין המראה הנכון לבין המגע הנעים. כמו כן, כמו כל אביזר אחר שנרכש עבור החדר הזה, גם על השטיח להיות לא רק יפה, אלא גם פונקציונאלי. כך למשל, המגע הנעים של השטיח יהפוך אותו לאביזר התוחם את אזור הפעילות של הילד מכיוון שהילד ירצה לשחק רק עליו. הפונקציונאליות של השטיח מתבטאת במאפיין נוסף שלו הקשור לכפות הרגליים. מכיוון שכפות הרגליים הן אחד האיברים הרגישים של האדם הן משפיעות על מצב הרוח וגם על התחושות והרגשות שלנו. במידה וכף הרגל של הילד תדרוך על משטח רך ונעים, זה ישרה עליו יותר רוגע ושלווה, בעוד מגע עם רצפה קרה כקרח יכולה להידמות לתחושה של דקירה פתאומית שתכניס את הגוף למצב של מתח ודריכות. על מנת להבטיח את המגע הנעים הזה, כדאי לבחור בשטיח שעשוי מכותנה, מכיוון שסיבי הבד הזה רכים יותר מכל בד אחר. סגנון הקליעה של החוטים ישפיע גם הוא על יצירת התחושה שיעביר המגע עם השטיח. תכונה נוספת שמאוד חשובה בשטיחים מודרנייים לחדרי הילדים היא האפשרות לכבס אותם במכונת הכביסה, מכיוון ששטיחים שניתן לכבסם במכונה יהיו נוחים יותר לתחזוקה בצורה משמעותית. במידה ומרצפות המחפות את רצפת הבית הן בעלות גימור חלק, שטיח יגן על הילד מפני החלקה. לשם כך כדאי לבחור שטיח שמגיע עם מדרך קפיצי מיוחד שימנע מהשטיח לזוז על הרצפה. במידה ומדובר על השטיח שמיועד לחדרו של תינוק, המגע הקטיפתי וציורים יהפכו אותו למשטח פעילות מסקרן בתקופה שהתינוק יתחיל לזחול ולהכיר את העולם באמצעות המרקמים השונים. כאשר הילד ילמד ללכת, השטיח יבלום את הנפילה ויהפוך את הנחיתה על הרצפה לפחות כואבת, כמובן במידה והשטיח שנבחר הוא שטיח יציב שאיננו זז עם התנועה.

itamar-carpets-0900kids_rugs

יתרונות וחסרונות של השימוש בשטיחים בחדרי הילדים

שטיחים המיועדים לחדרי הילדים מאופיינים בעיצוב קליל שיוסיף לחדר מראה חינני. שטיחים עגולים אחרים מגיעים עם הדפסים של הדמויות האהובות על הילדים. הסוג השני יהפוך את החדר של הילד לעולמו הקסום וזה בתורו יגרום לו לרצות לשהות בו יותר ולבלות בו את מרבית שעות המשחק, כלומר גם המשחקים של הילד יישארו בחדר ולא יהיו מפוזרים ברחבי הבית. מעבר למראה המושקע שמוסיפים השטיחים לכל חדר, הם גם מייצרים אווירה ביתית חמימה ובימים החורפיים הם מספקים מגע נעים לכפות הרגליים. מכיוון שילדים אוהבים לשבת, לשכב וגם לשחק על הרצפה, כיסוי הרצפה בעזרת השטיח יהפוך כל פעילות שהילד יעשה בחדר לנעימה יותר. יש לשימוש בשטיח גם אלמנט הקשור לבריאות, מכיוון שיש הטוענים כי חשיפה לרצפה הקרה עלולה להוביל בימים הקרים להצטננות, זאת בשל העובדה כי הגוף מאבד את רוב החום שלו דרך כפות הרגליים. שטיחים מונעים זאת מעצם היותם חוצץ בין הגוף לריצוף הקר. צבעו של השטיח ישפיע על האווירה ועל העיצוב של החדר, לכן בחירה בשטיח צבעוני מדי יכולה לשבש את המראה ההרמוני וליצור צבעוניות יתר שתפגע ביכולת הריכוז של הילד, בעוד בחירה בשטיח בצבעים רגועים תהפוך את האווירה בחדר לנעימה ושלווה הרבה יותר.

צפו בשטיחים נוספים לחדרי ילדים

Scroll to Top

בוחרים שטיח בקלות

מדריך מידות

דילוג לתוכן