היתרונות והחסרונות בשטיחי צמר

מה הם ההיתרונות והחסרונות בשטיחי צמר

שטיחים הם פריט נוי מבוקש ופופולארי בהרבה מאוד דירות, בתים פרטיים ובתי עסק בישראל. הם משווים, לכל מקום בו הם קיימים, הרגשה של נעימות, רכות וחמימות ומעניקים, גם למתגוררים וגם למבקרים, תחושה של בית הגורמת להם לרצות להישאר, לשהות ולהיות שם. ישנם המון סוגי שטיחים עגולים, בהמון וריאציות, צבעים וחומרי גלם, ולכל אחד מהם יתרונותיו וחסרונותיו, מעלותיו וסוד קסמו, וככל שבעלי השטיחים ייטיבו לבחור את השטיח הנכון עבור ביתם או משרדם, כך ההשפעה החיובית תהיה רבה יותר והשטיח ישיג את מטרתו ואת ייעודו ביתר הצלחה.

שטיח צמר בסלון

הבה נבחן, במאמר זה, את שטיחי הצמר הכה נפוצים ומבוקשים במחוזותינו, כך, לפחות, על סמך הידע והניסיון של אנשי שטיחי איתמר, אשר שמחו מאוד לספק לנו מידע רלוונטי לגבי היתרונות והחסרונות של שטיחי הצמר וגם טיפים לבחירה נכונה של שטיח לכל מרחב.

שטיח צמר מרהיב

הצמר, כאשר הוא צמר טבעי ולא סינטטי, הוא חומר אורגאני ונושם ולכן יש בו תכונות ומרכיבים, דוגמת חלבונים ומינרלים אחרים, המסייעים לו לשמור על מראה חי, מבריק ורענן ביתר קלות ובפשטות רבה יותר מאשר שטיחים אחרים. שטיחי צמר הם מאוד גמישים ויכולים לשוב למצבם המקורי גם אם הונחו עליהם רהיטים כבדים לאורך זמן, אך, חשוב להדגיש, מדובר על זמן סביר ומוגבל כי לאחר תקופה ארוכה מדי, גם הקפיץ הכי חזק ואמין מאבד מאיכויותיו.

זוג כבשים - צמר לשטיח

כאשר מבקשים לרכוש שטיח צמר איכותי, חשוב לדעת כי ככל שהסיב עבה יותר, כך השטיח איכותי יותר, גמיש יותר ועמיד יותר לאורך זמן. הצמר אינו מחמם בעצמו, אך הוא מבודד מוצלח מאוד של חום וקור ובנוסף, הוא לא גורם להיווצרות חשמל סטטי ובכך שטיחי צמר איכותיים אינם מושכים אליהם חלקיקי פסולת, אבק וזוהמה והם קלים יותר לניקוי עצמי, גם אם יש עדיין צורך מהותי בניקיון מקצועי אחת לחצי שנה או לשנה.

חסרונות שטיחי הצמר הם בכך שהם כבדים יותר, באופן יחסי לסוגי שטיחים אחרים, הם זקוקים לטיפול ולתחזוקה עדינים יותר ומקצועיים יותר על מנת לשמר את איכותם ומעלותיהם לאורך שנים וכאשר קיימת רגישות אלרגנית לצמר, הדבר יכול להיות בעייתי ולא נעים.

סלון עם שטיח גדול

באופן כללי, על מנת לשוות לחדר, למשרד או למרחב מראה איכותי, נעים, מכבד ומכובד, אין ספק כי הנחת שטיחי צמר היא הפיתרון האידיאלי והטוב ביותר, עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את החסרונות אותם הזכרנו ולקבל את ההחלטה המושכלת והנכונה ביותר, מבחינת שיקולי עלות ותועלת, לגבי השטיח הנכון והמתאים לכל אתר ולכל מקום. מומחי שטיחים מקצועיים ומהימנים, ישמחו תמיד לסייע, להסביר ולייעץ בכל נושא הקשור למרכיבי שטיחים, ליתרונות ולחסרונות פוטנציאליים ולהתאמת שטיח למרחב באופן האופטימאלי ביותר.

Scroll to Top

בוחרים שטיח בקלות

מדריך מידות

דילוג לתוכן