היתרון הכלכלי בבחירת שטיחים

שטיח סוהו

מה הייתרון הכלכלי בשטיחים?

כל אחד מאיתנו שואף לשנות או להחליף משהו בבית שלו. ריהוט, צבע, אולי להוסיף מרפסת או לסגור פרגולה, אבל כל הדברים הללו, מלבד הבירוקרטיה, הרעש והבלגן הכרוכים בהם, גם עולים סכום לא מבוטל ובתקופה של משבר, מיתון או האטה כלכלית, בה כל הוצאה נספרת וכל חריגה עלולה לגרור אחריה מדרון חלקלק, גם הוצאות על תהליכי עיצוב פנים ושינויים דקורטיביים צריכות להילקח בכובד ראש ובאחריות. אז איך, בכל זאת, אפשר לחדש ולשפר את מראה הבית מבלי להיכנס להרפתקה תקציבית שסופה אינו ידוע?
שיפוץ הבית
התשובה המפתיעה, ועם זאת הפשוטה והברורה כל כך, היא הכנסת שטיח לחדר שינה בבית. כן, אותו אריג רך, אוורירי ונעים המונח לו על רצפות הבית הוא הפיתרון הכי יעיל, יפה ואפקטיבי ליצירת מצג של שינוי, של חידוש ושל רענון מראה החלל והמרחב. סלון, ויהיה הישן והמרופט ביותר, מקבל חיים חדשים כאשר מתחתיו מונח שטיח צבעוני, מעוטר, רך ונעים וחדר שינה הופך לאינטימי ולחמים יותר כאשר לרגלי המיטה ישנו שטיח מפנק שעליו נעים להניח רגליים בבוקר ושגם בזמן חילופי עונות וטמפרטורות הוא מצליח לבודד חום וקור להנאת השוהים בחדר.

ביתה של טהוניה רובל, צלם - טל חמדי
צלם – טל חמדי

ההשפעה של שטיח על המרחב

לא לחינם הפכו שטיחים עגולים לפריטי יוקרה ואיכות מימים ימימה ולא בכדי נשזרו אגדות וסיפורי עמים סביב חפץ הנוי המושלם והאלגנטי הזה. שטיחים, כאשר מניחים אותם במקומות הנכונים מבחינת פונקציונאליות ודקורטיביות, גורמים לכל מרחב ולכל חלל להיות בעלי אופי משלהם, בעלי חיות ורעננות ולספק תחושה של גודל ונוכחות גם בחלל קטן וקומפקטי. במקומות קטנים, הנחת שטיח מהווה שינוי תוואי שטח והרגשה של מרחב גדול יותר, ולרבים המחפשים ליצור את מראית העין הזו בדירתם הקטנה ומאותגרת המרחב, הדבר מהווה פיתרון אלגנטי, זמין ובהישג יד מבחינה כלכלית.
שטיח מעוצב בסלון
אין הדבר אומר, כמובן, כי הכנסת שטיח לדירה או הוספת מספר שטיחים, שטיחונים ומחצלות לחדרי הבית הוא תחליף לתהליך עיצוב בית מקצועי שנעשה בידי מומחי דקורציה, עיצוב פנים ועיצוב נוף, אך בשביל שינוי אווירה, שינוי שנעשה תחת מגבלות תקציב ומימון ושינוי שנעשה לצורך אישי ונפשי, הכנסת שטיחים חדשים, החלפתם בשטיחים מודרניים, חדשים וקלילים או, לחילופין, רכישת שטיחים מסורתיים ומלאי פאתוס ואלגנטיות בעיצוב עכשווי של איתמר שטיחים, הדבר מספק ומספיק בהחלט.
שטיח בפינת האוכל
אנו לא חייבים להיות אמנים, אנו לא מוכרחים להיות אנשי מקצוע מיומנים ואנו ממש לא צריכים להתחשב במה שאחרים חושבים כאשר מדובר על ביתנו הפרטי ועל המרחב האישי שלנו, ובמרבית המקרים, בין אם נתכוון לכך ובין אם לאו, התוצאה הסופית תהיה בדיוק כפי שקיווינו שתהיה וכפי שראינו אותה בעיני רוחנו, כי מה שמגיע מהלב גם מרגיש כך, במיוחד כאשר מדובר על פריטים בעלי ערך סנטימנטאלי ואמוציונאלי כמו שטיחים.

אז מה השטיח עושה עבורנו?

אז אין הון ואין תקציב מותרות, אין רצון לחתום על הלוואה מול הבנק או לקחת מההורים אבל ממש רוצים לשנות משהו בבית, להחליף ישן בחדש, זה הזמן לחשוב על עיצוב מחדש של חלל הדירה ועל הכנסת שטיחים בעיצוב עכשווי, מסורת מול חדשנות, רומנטיקה מול מודרניזציה ועל שינוי משמעותי שנעשה בקלות, במהירות ובאיכות של שטיחי איתמר.

 

Scroll to Top

בוחרים שטיח בקלות

מדריך מידות

דילוג לתוכן