איזה סוג שטיח מתאים לחדר ילדים?

שטיח שטיח שינל לחדר ילדים בצבע אפור כהה כסוף

ניתן למצוא כיום מגוון רחב מאד של שטיחים לבית, וכמובן גם שטיחים לחדרי הילדים. ישנם שטיחים לחדרי ילדים העשויים מכותנה, שטיחים העשויים מצמר, ישנם כאלה העשויים מחומרים סינטטיים שונים וגם שטיחים מעור. אפשר למצוא שטיחים מרובעים, שטיחים עגולים וגם שטיחים צרים וארוכים. רוצים לרכוש שטיח חדש לחדר הילדים? מתלבטים באיזה שטיח לבחור, ובמיוחד לאור ההיצע הכל כך גדול בשוק כיום? מבולבלים ומתקשים בבחירה? אם כן, הנה כמה פרמטרים שכדאי לכם לקחת בחשבון במסגרת ההתלבטות:

מאיזה חומר עשוי השטיח

בניגוד לבחירת שטיחים לחדרי שינה אחרים, כשמחפשים שטיח מתאים לחדרי ילדים ישנה חשיבות רבה עוד יותר לחומרים שמהם עשוי השטיח. כדאי לבחור שטיח העשוי כמובן מחומרים איכותיים, אולם בו זמנית גם נעים מאד למגע. הדבר נכון בעיקר אם מדובר בילדים קטנים או אפילו בקטנטנים שעדיין זוחלים על הרצפה. שטיחים מכותנה, למשל, יכולים להיות פתרון נהדר. שטיחים אלה איכותיים ועמידים וגם נעימים מאד. אפשר למצוא אותם בסגנונות עיצוביים שונים והם ללא ספק מענה מושלם לחדרי ילדים. קחו בחשבון גם את אופן תחזוקת השטיח, או כיצד מנקים אותו במידה והתלכלך. חפשו שטיחים שניתן לנקות אותם בקלות ואין צורך בחומרים מיוחדים, יוצאי דופן, כדי להסיר את הכתמים שהצטברו עליהם.

באיזה סגנון השטיח

לחדרי ילדים כדאי לחפש שטיחים המעוצבים בסגנון קליל. אפשר למצוא כיום שטיחים מכותנה בשלל של צבעים נהדרים ועם עיצובים מרשימים. אפשר למצוא שטיחים צבעוניים עם כמה צבעים או שטיחים בצבע אחד. ישנם שטיחים עם אלמנטים שונים, המודפסים עליהם, כמו דמויות שונות מוכרות, צורות גיאומטריות למיניהן ועוד. אלה, יכולים להוסיף לא מעט לסגנון הכללי של חדר הילדים וגם להפוך אותו למושקע ומעניין הרבה יותר.

בטיחות ונוחות

חשוב לבחור שטיחים שנצמדים ככל האפשר אל הרצפה ואינם זזים בקלות. אין הכוונה לשטיחים כבדים מאד בהכרח, כי אם לכאלה שיציבים במקומם. כדי למנוע החלקה בחדר וגם מענה רך במקרה של נפילה, ובמיוחד כשמדובר בחדר ילדים שבו מבלים הילדים לא מעט שעות וגם משחקים במשחקים שונים, יש לשים דגש רב מאד על הבטיחות ולחפש שטיח מתאים.

גיל הילדים

לחדר לילדים בני 3 יתאימו שטיחים בעיצוב מסוים, בעוד שלחדר לילדים בני 14 יתאימו שטיחים מודרניים בסגנון אחר. כשמחפשים שטיחים לחדרי ילדים, חשוב לקחת בחשבון את גיל הילד, אופיו וגם צרכיו. לילדים בני 10 ומעלה אפשר לבחור שטיחים בסגנון בוגר יותר, בעוד שלילדים קטנים יותר, שטיחים "ילדותיים" יכולים להתאים באופן מושלם.

התקציב שלכם

לפני שאתם יוצאים למשימת חיפוש השטיח, הגדירו מראש מהו התקציב המתאים לרכישה. תוכלו למצוא היום שטיחים בטווח רחב מאד של מחירים. שטיחים מחומרים טבעיים יהיו יקרים יותר בדרך כלל משטיחים העשויים מחומרים סינטטיים, הן בשל האיכות הגבוהה שלהם והן בשל סגנון עיצובם. קחו בחשבון שסביר שתחליפו את השטיח לאחר כמה שנים, שכן הילד יגדל וצרכיו ישתנו. ולכן, אין טעם שתחפשו את השטיחים היקרים ביותר. תוכלו להתפשר על הזולים יותר, אולם כאלה שגם טובים מספיק כדי לשרת את הילד שלכם במשך כמה שנים.

Scroll to Top

בוחרים שטיח בקלות

מדריך מידות

דילוג לתוכן